Sunday, September 11, 2011

Pahit dan Manis

Assalamualaikum....
Post yang sebelum ini aku menceritakan tentang bermulanya karrier hokiku. Kali ini aku akan menceritakan tentang karrierku sebagai pemain hoki. Setelah aku terpilih untuk mewakili sekolah, aku ke kejohanan peringkat zon yang mana bahawa umurku pada ketika itu baru 11tahun. Kejohanan tersebut di bawah umur 12tahun. Jadi aku ketika itu junior la. 

Walaupun aku hanya sekadar junior ketika itu, coach memberikan aku kepercayaan untuk aku menjadi kapten. Dipendekkan cerita, habis saje kejohanan itu, sekolahku hanya sekadar naib johan. Yang menggembirakan aku adalah aku telah terpilih untuk mewakili daerah ke kejohanan peringkat negeri. Dari sini lah aku mula bertekad untuk bermain bersungguh- sungguh dan ingin mewakili Malaysia atau sekurang kuangnya negeri. 

Dengan tekad dan usaha yang kental aku terpilih la untuk sesi pemilihan untuk mewakili negeri ke peringkat kebangsaan. Tapi yang mengecewakan aku adalah aku tidak terpilih untuk mewakili negeri pada ketika itu kerana umurku baru 11 tahun. walaubagaimaapun, aku tetap bepuas hati kerana umurku baru 11 tahun sudah dapat aku menandingi pemain yang lebih tua daripada ku.

Karrierku tidak berakhir disini sahaja, karrier seterusnya akan ku cerita di lain post. 
sekian.
Assalamualaikum. 

No comments:

Post a Comment