Saturday, September 10, 2011

Bermulanya Karrier Hokiku

Pada mulanya hoki yang yang aku kenal hanyalah sekadar nama.
Semasa umurku menjejak 11tahun, disekolah aku mengadakan satu pemilihan pemain hoki untuk wakil sekolah ke pertandingan hoki peringkat zon. pemilihan tersebut merupakan pemilihan yang pertama yang diadakan di sekolah ku kerana ia merupakan penyertaan pertama dalam mana mana pertandingan.


Pada mulanya aku tak la berminat sangat. Nak jadikan cerita kawan aku mengajakku untuk menyertai pemilihan tersebut tetapi aku enggan. Aku hanya menemani dia saja ke pemilihan tersebut.sambil aku melihat mereka bermain, pandangan mataku mula tertarik dengan permainan itu.


Setelah mereka selesai sesi pemilihan tersebut, Jurulatih tersebut melihatku dan menghampiriku. Berboraklah aku dengan dia. Dipendekkan cerita dia pon mempelawa aku untuk join sekali kerana pada ketika itu saiz tubuh badan aku macam orang dewasa.aku pon terima pelawaanye itu. dan aku pon turun la berlatih. disinilah hatiku mula terpikat dengan parmainan ini.
Sehingga ke hari ini, hoki tetap dihatiku........


tak de gambar yang masa umur 11tahun, ade gamba ni je yang paling muda..

No comments:

Post a Comment